راضیه سیروسی

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه در هر کاری شکست بخوریم و موفق باشیم

چند وقتی است که مطالعه کتاب  ” چگونه در هر کاری شکست بخوریم و موفق باشیم”  نوشته اسکات آدامز را شروع کرده کردام . امشب فصل ۹ را تمام کردم.

انتهای فصل ۹ آن اسکات آدامز می گوید ” افراد موفق هیچ گاه آرزوی موفقیت نمی کنند، آن ها تصمیم می گیرند دنبال آن بروند و یرای این دنباله روی نیاز دارند از سیستمی پیروی کنند. موفقیت همیشه هزینه بر بوده،اما مسئله همین جاست که می‌توان در مورد هزینه موفقیت مذاکره کرد.اگر سیستم درست را انتخاب کنید، هزینه ای که باید بپردازید به مراتب ساده تر تأمین خواهد شد.

در این که موفقیت کار زیادی می طلبد شکی نیست؛ اما اگر به برتری سیستم بر هدف ایمان بیاورید هزینه ای که باید برای محقق شدن موفقیت بپردازید منطقی تر خواهد بود.”

اسکات آدامز در این کتاب راز های موفقیت را بیان می کند و از همه مهم تر این که به جای هدف محور بودن باید سیستم محور بود.

اگر بخواهیم تعریف ساده از از هدف و سیستم بگویم، وقتی تصمیم میگیرید وزن کم کنید کم کردن ۵ کیلو گرم از وزنتان می شود هدف . شما برای رسیدن به این هدف کار های زیادی می کنید که در بیشتر موارد شکست می خورید. وقتی مدام فقط ذهن شما درگیر همین است اگر شکست بخورید حس بسیار نا خوشآیندی خواهید داشت .

اما درست غذا خوردن یک سیستم است . که اگر این سیستم را دنبال کنید قطع به یقین وزنتان متعادل خواهد شد و شکست برای شما معنی ندارد.

آدم هایی که هدف محور ان مدام در هر پیچ از مسیر احساس ناامیدی می کنند.اما سیستم محور ها هر بار که از سیستمشان استفاده می کنند کاملا رضایت دارند چون در یک چهار چوب  تعریف شده جلو میروند.

با خواندن این کتاب سعی می کنم در یک چهار چوب مشخص برنامه ریزی کنم، و برنامه هایم را دنبال کنم.

قبلا اینقدر کتاب خوان نبودم شاید به خاطر این بود ک پی دی اف ادم را خسته می کند کتاب کاغذی اما صفای بهتری دارد آن هم کتابی ک برای خودت باشد از بچگی چیز هایی که مختص من بود را از هر چیزی که از آن بهتر بود بیشتر دوست داشتم چون مال من بود…

 

 

با دوستانتان به اشتراک بگذارید

شاید دوست داشته باشید
ارشیو نمونه کارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *